Informatie & aanmelden

Voor aanmeldingen van Samen DOEN kun je terecht bij het Aanmeld-en informatieteam. Vanuit het centrale aanmeldpunt ontvangt de aanmelder binnen 14 dagen (Veilig Thuis 5 dagen) een terugkoppeling met de stand van zaken wat betreft de aanmelding. Met uitzonderingen van partners waar afwijkende afspraken mee zijn gemaakt over de start termijn. Het huishouden dient toestemming te geven voor aanmelding bij Samen DOEN.

De doelgroep van de Samen DOEN teams wordt gevormd door:

1. Amsterdamse huishoudens met meervoudige problematiek en verminderde zelfredzaamheid. Zowel huishouden met als zonder kinderen kunnen ondersteuning van Samen DOEN krijgen.

2. Professionals in de wijk, onderwijs, huisartsen, zelforganisaties en andere netwerkpartners die werken met leden van deze huishoudens en adviesvragen hebben.


De leefdomeinen waarop de complexe problematiek zich kan afspelen:

  • Inkomen
  • Dagbesteding
  • Huisvesting
  • Gezinsrelaties
  • Veiligheid
  • Opvoeding
  • Geestelijke gezondheid
  • Fysieke gezondheid
  • Verslaving
  • ADL-vaardigheden (algemeen dagelijks leven)
  • Sociaal netwerk
  • Maatschappelijke participatie
  • Justitie

Hierop aanvullend:

  • Samen DOEN kan het huishouden niet aan woonruimte helpen. Wel kan ondersteuning worden geboden bij het zoeken naar woonruimte als onderdeel van het traject.
  • Indien het voor de aanmelder niet duidelijk is of het huishouden bij Samen DOEN of bij het OKT ondersteuning kan krijgen, kan hierover contact worden opgenomen met het Aanmeld-en Informatieteam.


Vragen? Neem contact met ons op!

Heb je een vraag, wil je je aanmelden of meer weten over Samen DOEN of onze ondersteuning? Wij helpen je graag.

Van maandag tot en met vrijdag van 09.00 – 17.00 uur kun je ons bereiken
op telefoonnummer: 020 54 004 38 

Je kunt ook een email sturen: aanmelden@samendoenamsterdam.nl

Bel het informatieteam

je kunt ons bereiken op werkdagen op 020 54 004 38

Mail ons

Stuur een mail voor meer informatie of om aan te melden.